Tuesday, January 7, 2014

why overshare?

What is the purpose of social media?
Quel est l’objectif du média social? 
I have been struggling with my social media ambitions. This is, in part, due to my old-lady tendencies. I feel like I’ve already mastered Twitter and Instagram. I just don’t need a legion of followers to affirm my belief.
J’ai du mal à atteindre mes ambitions pour le média social. C’est un peu à cause de mes habitudes “vieille dame”, mais pour être honnête, je suis déjà une déesse du Twitter et de l’Instagram. Perso, je n’ai pas besoin d’une légion d’abonnés pour l’affirmer.
But to be honest, I feel like I have more than old-lady habits. I’m starting to feel just plain out-dated. For instance, a picture is said to be worth a thousand words.
Maintenant, je me rends compte que j’ai plus que des habitudes d’une vieille dame. Bref, je suis démodée. Par exemple, on dit qu’une image vaut mille mots… 
iggogirl

And yet there are so many photos like the one I posted and shared so as not to publicly embarrass others.
Et alors…voici mille mots en hashtags! Il y a trop de photos comme celle-ci que j’ai fait. C’est troublant.
If you suffer from hashtag abuse, speak with someone, anyone. You can be helped, and you are (unfortunately) not alone.
Si vous souffrez de l’abus du dièse, il faut parler avec quelqu’un, n’importe qui. On peut vous aider. Malheureusement, vous n’êtes pas seul.
Then there’s the always predictable Starbucks photo. Are people getting paid for these? At least receiving free drinks? I was born in Seattle, so I love my city’s successes and Starbucks is one of them. But by virtue of being a company serving millions daily, their product no longer is worthy of an instagram photo. You can’t even belong to a community of Starbucks loyalists. Anyways, keep your coffee addiction to yourself. You don’t see me posting pictures of the fabulous blow I get every week. Not really.
Puis, il y a toujours quelqu’un et leur putain de photo Starbucks! Ils sont payés pour ça ? Au moins, des boissons gratuites ? Je suis née à Seattle, donc je suis fière du succès de la compagnie. Mais quand même…elle est une compagnie qui sert des millions par jour. Son produit n’est plus spectaculaire. Il ne vaut pas une photo instagrammée et hashtagée. Gardez votre dépendance au café à vous-même. Vous ne me voyez pas avec ma cocaine chaque semaine, hein ? Je rigole!
Selfies are another story, but I just can’t. And it’s late.
Et puis, les selfies…c’est une autre histoire. J’en peux plus. Et il est tard.


Good night, everyone. Bonne nuit.

No comments:

Post a Comment